Графік заходів психологічного та соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу на 2023/2024 навчальний рік

Методична тема: «Психологічне забезпечення емоційного розвитку дитини»

Пріоритетні напрями діяльності психологічної служби у 2023/2024 навчальному році:

1. Психологічне забезпечення процесу адаптації та соціалізації новоприбулих дітей.
2. Підвищення психологічної компетентності батьків та педагогів.
3. Психологічна підготовка дітей до навчання у школі.

Робота практичного психолога в ЗДО

Основне завдання психолога: зробити життя дитини в садку зручним, комфортним, перш за все. з точки зору дитячої психіки, загальних і індивідуальних особливостей її розвитку.
Коли потрібно звертатися до психолога?
•Якщо проблема не розв'язується тривалий час.
•Якщо Ви знаєте, як розв'язати проблему, але Вам все-таки потрібна допомога.
•Якщо Вас щось тривожить у дитячій поведінці, але Ви не можете зрозуміти причину.
•Якщо Вам здається, що малюк відстає в розвитку від своїх однолітків. Швидше за все, Вам це здається. Але краще розставити всі крапки над І і не мучити дитину порівнянням з іншими дітьми.
•Якщо у Вас є сімейні проблеми, і це відбивається на дитині.
Практика показує, що нерозуміння батьками ролі психолога в дитячому саду призводить до уникнення і відмови від зустрічей з ним. Хочеться відразу роз’яснити ситуацію: психолог і психіатр, (з яким нас часто порівнюють) мають суттєві відмінності в роді діяльності. Психіатр лікар, що займається відхиленнями (порушеннями) в психічній сфері людини. Він може поставити діагноз, призначити, при необхідності, медикаментозне лікування, дати направлення в спеціалізований садок.
Психолог (дитячий)- це педагог, який займається з дітьми, які не мають відхилень у психічній сфері. Він не ставить діагноз, а може зробити умовно-варіативний прогноз на майбутнє. При необхідності може запропонувати пройти консультацію у спеціалістів: психіатра, невролога, логопеда.
Основним методом роботи психолога є - спостереження за розвитком дитини на всіх вікових етапах, відстеження динаміки розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, особистісної сфер дитини. При необхідності, психолог проводить індивідуальні чи групові заняття з дітьми, що мають розвиваючу спрямованість. Всі заняття проходять в ігровому ключі, часто в роботі використовуються казки, рухливі ігри, психогімнастичні етюди, елементи арт-терапії (творча діяльність). Діти зазвичай з великою охотою відвідують такі заняття.
На жаль, вирішити психологічні проблеми дітей тільки в умовах дитячого садка, на заняттях з психологом неможливо без взаємодії з батьками дитини.
Така робота буде носити поверхневий характер, і та позитивна динаміка, яка з’явиться у розвитку дитини, дуже скоро зійде нанівець. Тому, в першу чергу, бажання батьків взаємодіяти з психологом, допомогти дитині подолати проблемні моменти, є найважливішим фактором на шляху змін на краще
Тільки спільна плідна робота дасть позитивний результат. Як відомо, краще не чекати проблеми, а зробити все. щоб її уникнути. Тому взаємодію з психологом краще починати з самого раннього віку.
Батькам, які оформляють дитину в дитячий садок, ми рекомендуємо пройти індивідуальну консультацію з психологом, з метою отримати максимально повну інформацію про особливості розвитку дитини, яка допоможе краще зрозуміти і підібрати оптимальні умови для розкриття його інтелектуальних особливостей. Батькам буде корисно навчитися дивитися з боку на свою дитину і підібрати оптимальну стратегію її виховання, що опирається на безумовну любов і довіру.
У ЖИТТІ КОЖНОГО ІНОДІ МОЖУТЬ ВИНИКАТИ ПРОБЛЕМИ, ЯКІ ВАЖКО ВИРІШИТИ НАОДИНЦІ. ВИ МОЖЕТЕ ОТРИМАТИ КВАЛІФІКОВАНУ ДОПОМОГУ В ПИТАННЯХ ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАННЯ ДІТЕЙ.

/Files/images/psiholog/doc_405_1.jpg

STOP БУЛІНГ

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"
Булінг (цькування) - це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.
Булінг у ЗДО може проявлятися як тиск: психологічний або фізичний.
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад - образи, приниження, ігнорування, не поступовість, погрози, побиття під час ігор.

ОЗНАКАМИ БУЛІНГУ Є:

· систематичність (повторюваність) діяння;
· наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булігну), спостерігачі;
· наслідки у вигляді психічної та/або фізичної школи, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

ХТО ПРОВОКУЄ БУЛІНГ В ДИТСАДКУ

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ЗДО можуть створювати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо
Педагог або помічник вихователя:
· Зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена у собі;
· Ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
· Глузує із зовнішнього вигляду дитини;
· Образливо висловлюється про дитину чи її батьків;
Проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини.

Батьки або члени сім’ї:

· Б’ють та ображають дитину вдома
· Принижують дитину у присутності інших дітей
· Проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини
· Ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення у розвитку).
Усі діти потребують підтримки дорослих – батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.

ЩО РОБИТИ ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТРАЖДАЄ ВІД БУЛІНГУ

· У першу чергу заспокойтеся, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.
· Дайте дитині відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому що відбувається, і вона може говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.
· Знайдіть причину знущань дітей над вашою дитиною. Найчастіше в ЗДО дражнять тих, хто слабший – морально та фізично, соромливих, спокійних, боязких і тихих дітей.
· Важливо підняти дитині самооцінку похвалою і любов’ю – вона гідна і повинна вимагати до себе поваги з боку оточення. Якщо своєчасно не виправити ситуацію, то низька самооцінка буде «рости» разом з малюком, страхи і комплекси йому забезпечені.
· Найголовніший помічник дитині-жертві – доброзичлива і любляча атмосфера у сім’ї. Дитина повинна розуміти, що його будинок – його фортеця. Тут він «свій», тут зрозуміють, підтримають, допоможуть. Саме батьки готують малюка до дитячого садка, школи і життя. Навчайте свою дитину ефективній комунікації.
· Не варто вчити дітей нападам, потрібно навчити їх захисту, надихайте дитину не боятися, вчить вирішувати проблеми самостійно.
· Якщо цькування в саду не припиняється – варто піднімати питання на батьківських зборах, звернутися до психолога.
· Пам’ятайте, що ситуація фізичного насилля потребує негайного втручання з боку батьків та візит до адміністрації закладу.
· Якщо ситуацію з боулінгом не вдається вирішити на місцевому рівні – зверніться в поліцію!

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

До адміністративної відповідальності притягуються з 16 років, а до того відповідальність за вчинки дітей несуть їхні батьки.
Стаття 172 Кодексу про адміністративні правопорушення (дрібне хуліганство) додали штрафи за цькування:
· штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 грн) або громадські роботи від 20 до 40 годин – якщо цькували вперше;
· від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів або громадські роботи від 40 до 60 годин, якщо дії вчинили повторно або знущалась група осіб.

Кiлькiсть переглядiв: 426